Contact

Contact

Avéro Achmea

Stel ons een vraag via e-mail Vermeld daarbij ook uw polisnummer.
Bel ons op 088 462 75 75 Op werkdagen is ons klantenteam bereikbaar van 8.00-17.30 uur.

Gebruiksvoorwaarden

Gebruiksvoorwaarden Online Klantenportaal ‘Mijn Leven Avéro Achmea’ 

Mijn Leven Avéro Achmea’ is een afgeschermde digitale omgeving. U vindt hier informatie over uw levensverzekering en de documenten die wij u sturen, zoals bijvoorbeeld uw polis, een jaaropgave of een waardeoverzicht. Met levensverzekering bedoelen we een:

  • Overlijdensrisicoverzekering
  • Lijfrenteverzekering
  • Beleggingsverzekering
  • Uitvaartverzekering
  • Spaar- of garantieverzekering

We noemen het klantenportaal ‘Mijn Leven Avéro Achmea’ verder in dit document ‘Mijn Leven’.
In deze gebruiksvoorwaarden staat wat u moet doen om de gegevens op een veilige manier te bekijken. Leest u ze daarom goed.


1. Voor wie gelden deze gebruiksvoorwaarden?
Deze gebruiksvoorwaarden gelden voor de verzekeringnemer die een levensverzekering bij Avéro Achmea heeft en gebruikmaakt van dit portaal. Die persoon noemen we in deze voorwaarden ‘u’.

2. Door in te loggen op Mijn Leven gaat u akkoord met onze gebruiksvoorwaarden
Deze gebruiksvoorwaarden zijn van de afdeling Levensverzekeringen van Avéro Achmea.
Avéro Achmea is een handelsnaam van Achmea Pensioen- en Levensverzekeringen N.V., statutair gevestigd te Apeldoorn, K.v.K.nr. 08077009. 

3. Waarvoor gebruikt u Mijn Leven?

  • Uw verzekeringspolis of andere informatie over uw verzekering inzien.
  • Uw berichten of documenten lezen.
  • Uw persoonsgegevens wijzigen.

4. Hoe krijgt u toegang tot Mijn Leven? 
U logt direct in op mijnleven.averoachmea.nl of via onze website averoachmea.nl. Na identificatie via iDIN krijgt u toegang tot de beveiligde omgeving. iDIN is een dienst van banken waarmee u zich online identificeert met de veilige en vertrouwde inlogmethode van hun eigen bank. U leest alles over iDIN op idin.nl of u bekijkt het filmpje op onze inlogpagina.


5. Welke verplichtingen heeft u voor een veilig gebruik?

  • U bent zelf verantwoordelijk voor een veilig gebruik van Mijn Leven.
  • U zorgt ervoor dat niemand anders dan u kan inloggen op Mijn Leven of toegang heeft tot de beveiligde omgeving van uw bank. Ook uw adviseur mag niet namens u inloggen.
  • U geeft het direct aan ons door als uw gegevens veranderen.
  • U moet ons direct informeren als anderen toegang hebben tot uw gegevens en documenten in Mijn Leven.

6. Welke verplichtingen heeft Avéro Achmea?

  • Avéro Achmea zorgt ervoor:
  • dat uw gegevens in Mijn Leven zijn beveiligd volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG);
  • dat u uw polis en uw documenten in Mijn Leven kunt inzien;
  • dat u van ons een e-mail krijgt nadat u uw persoonlijke gegevens hebt aangepast in Mijn Leven;
  • dat als u wijzigingen doorvoert in Mijn Leven deze zichtbaar zijn en wij ze verwerken;
  • dat wij u een e-mail sturen als er een nieuw bericht voor u klaarstaat.

7. Hoe beschermen wij uw persoonlijke gegevens?
Avéro Achmea gaat zorgvuldig en vertrouwelijk met uw persoonlijke gegevens om. Wij houden ons daarbij aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Als wij uw persoonlijke gegevens verwerken dan is het Privacy Statement van Achmea van toepassing. Op averoachmea.nl/privacy kunt u daar meer over lezen. 

8. Wanneer is Avéro Achmea aansprakelijk?
Heeft u schade door het niet nakomen van onze verplichtingen. Dan kunt u een klacht indienen. U leest hieronder bij onderdeel 11. hoe u een klacht indient. Heeft u schade doordat u Mijn Leven gebruikt? Dan is Avéro Achmea in ieder geval niet aansprakelijk als:

  • u of iemand anders uw gegevens uit Mijn Leven misbruikt;
  • u uw gegevens niet juist of te laat aan ons heeft doorgegeven;
  • door uw bezoek virussen, logic bombs of vergelijkbaar in Mijn Leven terechtkomen.

9.  Wanneer kunnen deze voorwaarden wijzigen?
Wij kunnen deze gebruiksvoorwaarden altijd veranderen. U vindt de juiste versie op het klantenportaal. Als u het niet eens bent met de gewijzigde voorwaarden, kunt u het gebruik van ‘Mijn Leven’ stoppen. 

Wilt u uw informatie weer op papier ontvangen?
U logt in op Mijn Leven en gaat via ‘Voorkeuren’ naar ‘Informatie over uw verzekering’. U vinkt aan:  ‘op papier’. U krijgt informatie over uw verzekering voortaan weer op papier thuisgestuurd. 


Waar kunt u een klacht over Mijn Leven indienen? 
U kunt ons een e-mail sturen. Het e-mailadres is klachtenleven@achmea.nl. U kunt ook ons online klachtenformulier invullen op Mijn Leven of op onze website. U kunt ook een brief sturen. Het adres is: 

Avéro Achmea
Klantsignaalmanagement
Postbus 101
7300 AC Apeldoorn
 

Contact

Contact

Avéro Achmea

Stel ons een vraag via e-mail Vermeld daarbij ook uw polisnummer.
Bel ons op 088 462 75 75 Op werkdagen is ons klantenteam bereikbaar van 8.00-17.30 uur.