Activeer iDIN bij MijnLeven
Veelgestelde vragen
Verander uw adres eerst in MijnLeven. Geef uw nieuwe adres dan door aan uw bank. Als uw bank uw adresgegevens heeft veranderd, kunt u weer inloggen met iDIN op MijnLeven.
Is uw adres nog niet bij ons bekend, maar wél bij uw bank. Geen nood. Geef uw nieuwe adres telefonisch aan ons door. Ons telefoonnummer is 088 462 75 75. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur.
Vervelend dat inloggen met iDIN niet lukt. Hier vindt u de belangrijkste tips om het wel te laten werken.
Controleer of u inlogt met een particuliere bankpas.
Het is niet mogelijk om iDIN te gebruiken met een zakelijke bankpas.
Gebruik de bankpas van de persoon die als 1e verzekeringnemer op de polis staat.
Alleen de persoon die als 1e verzekeringnemer op de polis staat kan inloggen met iDIN. Is uw partner de 1e verzekeringnemer? Vraag dan uw partner om in te loggen.
Log niet ‘incognito’ in.
U bezoekt de website in een browser. Bijvoorbeeld Chrome, Edge, Internet Explorer of Safari. Deze browsers hebben een ‘incognito’-functie. Inloggen met iDIN lukt niet als u onze website in deze functie bezoekt. Verschillende browsers noemen deze functie anders:
- Chrome: Incognito
- Microsoft Edge: InPrivate
- Apple Safari: Privé
- Mozilla Firefox: Privénavigatie.
Gebruik de standaardbrowser op uw smartphone.
Op uw mobiele telefoon kunt u zelf een standaardbrowser instellen. Bijvoorbeeld: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge. Gebruik deze standaard browser als u wilt inloggen met iDIN. Voorbeeld: uw standaardbrowser is Google Chrome. Als u dan via Microsoft Edge inlogt op MijnLeven, gaat het mis na het identificeren via iDIN. Want na het inloggen of activeren verwijst uw bankieren app u automatisch naar de standaardbrowser Google Chrome. Lukt het toch niet om met uw mobiele telefoon in te loggen? Probeer het dan met een computer of laptop.
Was u al ingelogd? Na 20 minuten inactiviteit logt u automatisch uit.
Opnieuw inloggen geeft dan soms een foutmelding. De browser afsluiten en opnieuw openen en inloggen lost dat op.
Werken deze tips niet? Bel ons gerust: 088 462 75 75.
U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur. We helpen graag.
Ja, u kunt uw gezamenlijke rekening gebruiken om in te loggen met iDIN. Het is wel belangrijk dat u een eigen bankpas heeft voor deze rekening. Zo kunnen uw eigen NAW-gegevens herkend worden bij het identificeren via iDIN.
Lukt inloggen niet? Neem dan contact op met uw bank of probeer u te identificeren met een bankpas van een andere rekening waar uw NAW-gegevens aan gekoppeld zijn.
- Voorletters, voornaam en achternaam
- Adresgegevens
- Geboortedatum
- Geslacht
- Uniek identificatienummer van uw bankpas
Goed om te weten: Avéro Achmea ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens.