Log in op uw persoonlijke omgeving
-
check Gemakkelijk
-
personal Vertrouwd
-
secure Veilig

Makkelijk en veilig online identificeren met uw bank
Wat is iDIN?
iDIN is dé manier van online identificeren. Deze identificatiedienst is door de Nederlandse banken samen ontwikkeld. Wanneer u iDIN gebruikt, identificeert u zich door persoonsgegevens te versturen via de beveiligde omgeving van internetbankieren of de app van uw eigen bank. Het gaat alleen om uw naam, adres, geslacht en geboortedatum. Voor verzending van de gegevens vraagt de bank om uw bevestiging.
Wat zijn de voordelen van iDIN?
- Gemakkelijk en snel: u heeft geen nieuw account nodig met inlognaam en wachtwoord
- Vertrouwd: u identificeert zich via uw bank en gebruikt een beveiligde inlogmethode, zoals bij iDEAL
- Veilig: de banken zorgen voor de bescherming van uw privacygevoelige gegevens en voorkomen dat criminelen via phishing misbruik maken van iDIN
Veelgestelde vragen
Wanneer kan ik met iDIN inloggen?
keyboard_arrow_down
U kunt inloggen als u verzekeringnemer bent, in Nederland woont, en een IBAN (rekeningnummer) heeft bij ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Rabobank, RegioBank of SNS. Andere banken zijn (nog) niet aangesloten. Met iDIN controleren we of de persoonsgegevens van uw bank gelijk zijn aan onze persoonsgegevens.
Wat kan ik doen als ik niet kan inloggen?
keyboard_arrow_down
Neemt u gerust contact op met het klantteam van Avéro Achmea via telefoonnummer 088 462 75 75.
Kan ik ook een gezamenlijke rekening gebruiken om met iDIN in te loggen?
keyboard_arrow_down
Ja, u kunt uw gezamenlijke rekening gebruiken om in te loggen met iDIN. Het is dan wel belangrijk dat u een eigen bankpas heeft voor deze rekening. Zo kunnen uw eigen NAW-gegevens herkend worden bij het identificeren via iDIN.
Lukt inloggen niet? Neem dan contact op met uw bank of probeer u te identificeren met een bankpas van een andere rekening waar uw NAW-gegevens aan gekoppeld zijn.
Ik kan niet inloggen met iDIN via Triodos Bank. Hoe kan dat? Hoe kan ik nu inloggen?
keyboard_arrow_down
Triodos Bank is per 1 juni 2021 gestopt met het online identificatiemiddel iDIN. Heeft u naast een rekening bij Triodos Bank ook een rekening bij een andere Nederlandse bank die iDIN aanbiedt? Dan kunt u iDIN via die andere bank gebruiken om in te loggen. Activeer dan wel eerst iDIN via uw andere bank.
Heeft u geen rekening bij een andere Nederlandse bank die iDIN aanbiedt? Of heeft u andere vragen? Bel ons dan op 088 462 75 75.
Wat is het voordeel voor u als u inlogt op onze website?
keyboard_arrow_down
Uw persoons- en verzekeringsgegevens ziet u terug in uw persoonlijke omgeving. De wijzigingsmogelijkheden breiden we in de toekomst verder uit.
Hoe veilig is inloggen via iDIN?
keyboard_arrow_down
Banken hebben ruim 20 jaar ervaring met betrouwbaar inloggen. Via uw bank kunt u zich veilig online identificeren als u bij andere organisaties online inlogt. Uw bank kan zekerheid over uw identiteit geven, omdat u zich bij het openen van uw rekening bij uw bank al identificeerde.
Meer weten over iDIN?
keyboard_arrow_down
Op www.idin.nl leest u hoe iDIN precies werkt en wat de mogelijkheden en de voordelen zijn.
phone
Contact
Contact
Avéro Achmea
laptop
phone
Bel ons op 088 462 75 75 Op werkdagen is ons klantenteam bereikbaar van 8.00-17.30 uur.