Log in op uw persoonlijke omgeving
-
check Gemakkelijk
-
personal Vertrouwd
-
secure Veilig

Wat is iDIN?
iDIN is dé manier van online identificeren. Deze identificatiedienst is door de Nederlandse banken samen ontwikkeld. Wanneer u iDIN gebruikt, identificeert u zich door persoonsgegevens te versturen via de beveiligde omgeving van internetbankieren of de app van uw eigen bank. Het gaat alleen om uw naam, adres, geslacht en geboortedatum. Voor verzending van de gegevens vraagt de bank om uw bevestiging.
Wat zijn de voordelen van iDIN?
- Gemakkelijk en snel: u heeft geen nieuw account nodig met inlognaam en wachtwoord
- Vertrouwd: u identificeert zich via uw bank en gebruikt een beveiligde inlogmethode, zoals bij iDEAL
- Veilig: de banken zorgen voor de bescherming van uw privacygevoelige gegevens en voorkomen dat criminelen via phishing misbruik maken van iDIN
Veelgestelde vragen
Ja, u kunt uw gezamenlijke rekening gebruiken om in te loggen met iDIN. Het is dan wel belangrijk dat u een eigen bankpas heeft voor deze rekening. Zo kunnen uw eigen NAW-gegevens herkend worden bij het identificeren via iDIN.
Lukt inloggen niet? Neem dan contact op met uw bank of probeer u te identificeren met een bankpas van een andere rekening waar uw NAW-gegevens aan gekoppeld zijn.
Triodos Bank is per 1 juni 2021 gestopt met het online identificatiemiddel iDIN. Heeft u naast een rekening bij Triodos Bank ook een rekening bij een andere Nederlandse bank die iDIN aanbiedt? Dan kunt u iDIN via die andere bank gebruiken om in te loggen. Activeer dan wel eerst iDIN via uw andere bank.
Heeft u geen rekening bij een andere Nederlandse bank die iDIN aanbiedt? Of heeft u andere vragen? Bel ons dan op 088 462 75 75.